Følgere

lørdag 14. april 2012

Digergubben 520 m.o.h.

Nydelig vær i dag og jeg fikk så lyst på fjelltur.
Turen gikk til Digergubben. Gikk opp fra Midsund.
Merket at kondisen ikke er på topp, brukte ca 50 minutt opp, inkludert mange
stopp for å fotografere......og trekke pusten;))

Man kan gå opp til Digergubben fra Sør-Heggdal også. Det er en slakkere og lengre tur, og like flott den veien også. Jeg startet her fra Midsund sentrum, først inn en flott furuskog, fortsetter så opp steinura blant hassel og bjørk. Er nokså bratt det første stykket opp ura..




Man går ikke langt før denne flotte utsikten møter deg. Her ser du Midsund sentrum med bro over til vakre Midøya og Bløkallen i bakgrunnen. Det blir MANGE BILDER på dette blogginnlegget - for jeg syns det er så mye fint jeg må vise frem..




Når man kommer opp her ser man straks toppen av Digergubben


Ser man seg til venstre ser man Digergubben der oppe..


Og ser man seg til høyre ser man Midsundvatnet og Klausethornet i bakgrunnen


Nå er jeg straks på toppen..


Og ei fantastisk utsikt møter meg..


Utsikt mot Bløkallen..



Utsikt mot vakre Vølen og Harøya i bakgrunnen


Magerøya og deler av Ugelvik



Utsikt mot Tangen og man ser også Gossen langt der bak...


Utsikt mot Rakvågen og Rørsethornet i bakgrunnen


Her kan man se Opstadhornet i bakgrunnen..


Man kan også skimte Sandøya og Ona i det fjerne på klare dager.


Noen hjerter fant jeg på tur denne gangen også....alltid like kjekt å finne!!



Har du ikke vært på Midsund og Digergubben, så anbefales turen virkelig.
Vi har mange flotte fjelltopper her ute og jeg skal blogge om flere senere.

Takk for at du tittet innen dette lange innlegget!

Klem Maj Liz

PS: TRYKK PÅ BILDENE HVIS DU VIL SE DE STØRRE!! :)



37 kommentarer:

  1. Skulle tro at du jobbet i reklamebransjen!! Kjempeflott;)

    SvarSlett
  2. En dramatisk inngang fylt med en serie fotografier meget gode.
    Vakre farger og vakre landskaper.
    Hilsener. -

    SvarSlett
  3. Wow så flott tur og for en utsikt,,fantastisk,,
    Nydelige bilder Maj.

    Ha en fin kveld og takk for turen , Marit.

    SvarSlett
  4. Wonderful view from above.....these pictures are really great,
    very well done Maj.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  5. Ser virkelig ut til at dere har hatt en flott tur. Fantastisk flotte bilder av herlig natur!

    SvarSlett
  6. Wonderful images to see...
    I have just had a lovely browse around your lovely blog.

    SvarSlett
  7. Det ser ut som du har hatt en herlig tur! Dette ble fin Midsundreklame:)

    SvarSlett
  8. Wow, for en utsikt der oppe! Fantastiske bilder!

    SvarSlett
  9. Tusen millioner takk for trivelig kommentar på bloggen min, den varmet, å se noen nye komme innom å legge igjen noen ord :-)

    Takker også for en fantastisk tur sammen med deg her, for en utsikt og for en natur, enormt!!! ei lita spreka du ;-) Kommet meg hjem fra Afrika sjø, har bare så sinnsykt mange bilder derfra, men i dag skal det tas bilder i Trøndelag, sol og blå himmel jo. Nyt dagen du å :-)

    SvarSlett
  10. Superfine bilder Maj Liz! Du har jammen talent for fotografering. Flott reklame for Midund. Klem:-)

    SvarSlett
  11. ÅÅÅååååå for en flott tur jeg fikk i dag. Har ikke vært på denne toppen. Men har vært på sykkeltur i området. Skal nok på denne toppen om ikke så lenge ser jeg. For en utsikt.
    Nydelige bilder og du har satt dem så fint sammen.
    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  12. W Twoim kraju jest bardzo dużo widoków zapierających dech w piersiach, jak na tych zdjęciach. Byłam w Norwegi 4 lata temu i widziałam na własne oczy. Pozdrawiam.
    I ditt land er mye utsikt, fantastiske, som i disse bildene. Jeg var i Norge for fire år siden, og jeg så med mine egne øyne. Hilsen.

    SvarSlett
  13. Flott kavalkade! Særlig godt likte jeg bildene av Midsund sentrum; bra motiv, skarpe og klare.

    SvarSlett
  14. Så flott sted og utsikt! Nydelig:)

    SvarSlett
  15. Jeg var på Midsund siste helga i august i fjor. Da gikk vi samme turen med ungene og noen venner. Kjempefin tur og flott helg på Midsund. Har vært på Rørsethornet også, men vil gjerne tilbake dit :)

    SvarSlett
  16. Fantastiske bilder!!!!!!!!
    Naturen er bare et skue...du har virkelig fanget det fra toppene:)
    Er selv fra litt lenger sør...sunnmøre..så fjor og fjell ligg mitt hjerte nært:))

    SvarSlett

Blir veldig glad for alle kommentarer, gode råd eller tips.
Ha en fin dag!! :)

Totalt antall sidevisninger