Følgere

tirsdag 18. september 2012

Porselensblomst

Jeg er ikke spesielt flink med inneplanter, men det er enkelte sorter som trives 
hos meg også - og når de blomstrer blir jeg ekstra stolt!!
Enten så får plantene for mye vatn eller så blir det for lite, og det er ikke så 
mange som trives med slikt stell....

Jeg fikk en avlegger av en Porselensblomst av min svigermor for noen år siden,
og den trives kjempegodt!! Den blomstrer stort sett hele året og er en fryd å se på. Syns den er så flott!!

Hva syns du??




Takk for at du tittet innom!!
Tusen takk til alle dere har lagt igjen kommentarer på tidligere innlegg
- det er så kjekt å lese!!:))

Klem Maj Liz

58 kommentarer:

  1. Nydelig fotografert! For en flott blomst.
    Hilda

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar på bloggen min, det var hyggelig. For en nydelig blomst. Denne har jeg visst ikke sett før. Og så at den blomstrer hele året.
    Flotte bilder.
    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  3. Great photos of a pretty flower! I have one of these, too, but it didn't bloom this year.

    SvarSlett
  4. Hoje acordei na fúria dos deuses
    O céu da ilha cobriu-se de espanto
    Uma triste nuvem plantou-se sobre a minha cabeça
    E verteu uma lágrima de pranto

    Hoje acalentei uma esperança tonta
    Uma ideia já morta
    Um sentimento perdido na espuma
    Numa ansia que já havia fechado a porta

    Hoje é hoje
    O amanhã mais um tempo triste de um coração
    Hoje é apenas o perverso andamento do relógio
    Hoje esqueci toda e qualquer oração



    Doce beijo

    SvarSlett
  5. *** Bonjour Maj :o) ! Tes photos sont SUPERBES !!!! GROS BISOUS en direct de Bangkok !:o) ***

    SvarSlett
  6. Never seen this before..... so wonderful these flowers and you have made FANTASTIC pictures Maj.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  7. Wooowww jeg synes den er praktfull , noe så vakkert jeg ser jo hvor den har navnet sitt fra.
    Terning 6 til fotografen også ,
    ha en fin dag , Maritklem.

    SvarSlett
  8. Spesiell og flott :)
    Nå finnes det såååååå mye junstig som en nesten ikke ser er kunstig å ha inne.
    Ikke kan en drukne de og ikke kan en tørke de ut ;) hehe

    SvarSlett
  9. I come magiadaines blog and I love your space.
    Hugs and kisses.

    SvarSlett
  10. wow very nice & beautiful, i am never seen such kind of flower. i like your choice.

    SvarSlett
  11. Hej
    Tak for dit besøg på min blog :)
    WOW!! du har nogle fantastiske fotos her, jeg vil se nærmere på dine sider , det ser rigtig godt ud.
    Fin blomst , flot farve det ligner en sukkulent-plante ser ud som planten har tykke blade!!
    ha en god dag :)

    SvarSlett
  12. Your Hoya flower is gorgeous. It is very rare in our parts, I only saw a real one when I was a child.
    Your photos are lovely, nice framing too.

    SvarSlett
  13. Wu´nderschöne Aufnahmen...

    Lieben Gruß und Carpe Diem
    CL

    SvarSlett
  14. Great photos of this very special flowers Maj.
    I've never seen this.
    Thanks for the comment on my blog, I really like it.
    Greetings Irma

    SvarSlett
  15. Vakker blomst, og vakre, vakre blomster:)

    SvarSlett
  16. Ja schöne Bilder von den Blüten.

    Gruß
    Noke

    SvarSlett
  17. Nydelige blomster synes jeg. Min porselensplante blomstrer så vidt i disse dager den også. Jeg har en lei tendens til å glemme å vanne, så jeg er også veldig stolt over alt som blomstrer.

    SvarSlett
  18. Å hjælpes miiiin, det ser ut som om den gråter!!! at du fanga den dråpen i tillegg gjorde det hele så fint :-)

    Ikke så flink med potteplanter inne jeg heller, og har faktisk fint lite av dem Maj, men nå nærmer vi oss en årstid der det er kjekt med litt mer liv inn i stua å, så får vel finne noen som trenger lite stell. På sommeren synes jeg jeg har mer enn nok med de ute faktisk. Ny årstid, nye muligheter!!

    SvarSlett
  19. Hi Maj,

    this plant I find really great! I only green plants in the house because the plants with flowers like I do not. This plant that you love your mother have gektegen is really super. I'll look on the Internet or in the Netherlands to get.

    Very nice pictures you have it made​​.

    Greetings, Helma

    SvarSlett
  20. flotte serie, spesiell det siste likte jeg veldig godt!

    SvarSlett
  21. *** Un petit coucou amical en passant chez toi Maj ! :o) je t'embrasse ! :o) ***

    SvarSlett
  22. Her har du foreviget den flotte blomsten på en utmerket måte.
    Fine bilder.

    Ottar

    SvarSlett
  23. Such a beautiful & wonderful shot, i like your pic.

    SvarSlett
  24. Dette er en flott og stilig plante! Likte spesielt godt det siste bildet som virkelig viser det unike hos denne planten =)

    SvarSlett
  25. Det burde være en plante for meg. Jeg liker at det blomstrer masse :)
    Fine bilder, nærbilder av blomster er en favorittgreie hos meg også :)
    Helt nydelig!

    og tusen takk for dine koselige kommentarer i min blogg, hyggelig å bli kjent med deg :)
    Ha en fin ukeslutt! Hilsen mette

    SvarSlett
  26. Very soft and with a bit of glamours this photos

    SvarSlett
  27. Preciosas mi niña...preciosas...

    Abrazotes

    Noemí

    SvarSlett
  28. Den er utrolig vakker. Flotte bilder også! Har hørt at den er krevende, i alle fall å få i blomst. Du må ha grønne fingre :o)

    SvarSlett
  29. wow!!!1Amazing!!!
    you do a great work!!!!-))))))))))

    SvarSlett
  30. Stunning! I've never seen these before!
    very nice...

    xoxo, Juliana
    [pjhappies.blogspot.com]

    SvarSlett
  31. I have seen this species in an Orchid competiton ! Very nice to photography the macro of this orchid !

    SvarSlett

Blir veldig glad for alle kommentarer, gode råd eller tips.
Ha en fin dag!! :)

Totalt antall sidevisninger